<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar/6851831156504760911?origin\x3dhttp://laekremotorcykler.blogspot.com', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
tirsdag

Motorcykler slipper for syn


I modsætning til personbiler slipper motorcykler for at blive indkaldt til periodiske syn, og det undrer Rådet for Større Færdselssikkerhed.

I dag mødes op mod 2000 motorcyklister fra hele landet til det traditionelle påskeoptog i Esbjerg. Men der er overhængende risiko for, at flere af motorcyklerne kan være fyldt med mekaniske fejl, som sætter sikkerheden på spil, skriver JydskeVestkysten torsdag.
I modsætning til personbiler slipper motorcykler nemlig for at blive indkaldt til periodiske syn, og det undrer Rådet for Større Færdselssikkerhed.

- Da jeg først hørte om det, tænke jeg, at det må da være en fejl. Når det går galt med motorcykler, går det rigtigt galt, og med de gamle motorcykler, mange kører på, kan vi bestemt ikke udelukke, at nogle af dem har sikkerhedsmæssige defekter, siger rådets direktør, René la Cour Sell, som selv for nylig købte en motorcykel fra 1987.
Og han er ikke ene om at have en gammel kværn. Hele 51.202 af de i alt 118.752 indregistrerede motorcykler i Danmark er således over 20 år gamle.
En anbefaling om også at sende motorcyklerne til tjek i synshallerne, ligesom man gør i blandt andet Sverige, Italien, England og Spanien, er nu på vej i Færdselssikkerhedskommissionens handleplan, som har en målsætning om at komme ned på 200 dræbte i trafikken om fem år.

Samtidig er Færdselsstyrelsen gået i gang med at undersøge, hvor mange motorcykelulykker, der skyldes mekaniske fejl.

Men at det skulle have nogen som helst gavn for sikkerheden at indkalde motorcyklerne til syn, tvivler man på i Motorcykelbranchens Landsforbund.

- Der er ingen motorcyklist med respekt for sig selv, som kører rundt med slidte dæk eller defekte bremser. Det er simpelt hen for farligt, siger sekretariatschef Henrik Markamp.

I Sverige viser synsresultaterne fra 2006, at ti procent af motorcyklerne dumpede og måtte op til fornyet syn, inden de blev godkendt. For personbilerne gjaldt det hele 32 procent.
fredag

Daytona 675 Triple




Engine
Type
Liquid-cooled, DOHC, in-line 3-cylinder
Capacity 675cc
Bore/Stroke 74.0 x 52.3mm
Compression Ratio 12.65:1

Fuel System Multipoint sequential electronic fuel injection with forced air induction
Ignition Digital - inductive type - via electronic engine management system
Transmission
Primary Drive Gear
Final Drive O-ring chain
Clutch Wet, multi-plate
Gearbox 6-speed, close ratio
Cycle Parts

Frame Aluminium beam twin spar
Swingarm Braced, twin-sided, aluminium alloy with adjustable pivot position
Front Wheel Alloy 5-spoke, 17 x 3.5in
Rear Wheel Alloy 5-spoke, 17 x 5,5in
Front Tyre 120/70 ZR 17
Rear Tyre 180/55 ZR 17
Front Suspension 41mm USD forks with adjustable preload, rebound and compression damping
Rear Suspension Monoshock with piggy back reservoir adjustable for preload, rebound and compression damping
Front Brakes Twin 308mm floating discs, 4 piston radial calipers with radial master cylinder
Rear Brakes
Single 220mm disc, single piston caliper
Dimensions
Length 2010mm (79.1in)
Width 673mm (26.5in)
Height 1109mm (43.7in)
Seat Height 825mm (32.5in)
Wheelbase 1392mm (54.8in)
Rake/Trail 23.5º/86.8mm
Weight (Dry) 165kg (363lbs)
Fuel Capacity 17.4 litres (4.6 gal US)
Performance
(Measured to DIN 70020)

Maximum Power 125PS (123bhp) at 12,500 rpm
Maximum Torque 72Nm (53ft.lbf) at 11,750 rpm
torsdag

Oddset for drengerøve, ja tak!


Oddset for drengerøve, ja tak! eller kom og tag mig (Janni).
Oddset sparker Janni og helle hendes overdrevet lækre univers endnu længere ud i drengerøvs æteren..........ja tak, siger vi bare.
www.derersaamegetkvinderikkeforstaar.dk er for os der sætter pris på lidt fornuft i form af bajer, sport (fodbold)& kællinger og i den rækkefølge.
Skide godt gået Oddset.