<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar/6851831156504760911?origin\x3dhttp://laekremotorcykler.blogspot.com', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
fredag

Dansen fortsætter ...


Pernille Fischer Christensen spiller den 14/3 op til dans med hendes nyeste film Dansen. Forventningerne er klart store efter hendes debut "en soap".
På rolle siden holder hun sig heller ikke tilbage med så store korifære som A. W. Berthelsen, Taxa Trine og Birthe Dyrholm. Vi knytter næven.
www.dansenfilmen.dk

This is drawn from a hidden folder

vmax tokyo motorshow

200 sindsyge heste


Yamaha VMAX har gennem mange år været den ultimative powercruiser. Yamaha lover, at alt bliver meget vildere med den nye VMAX.

Da VMAX blev født i 1984, chokeredes den samlede motorcykelpresse over den voldsomme motor i det kompakte cruiser lignende setup.

Den VMAX version, vi kender, nyder næsten religiøs og kultlignende status hos mange. Motorcyklister der ser alle andre motorcykler som det rene legetøj. Der er også kun få maskiner, der har været så meget på motorcyklisternes læber som VMAX.

For dem hvor motor betyder alt, har de seneste år været triste. Mastodonten Suzuki B-King fylder lidt i det tomme hul, men den er havnet i en lidt for sportslig genre for rigtige VMAX entusiaster.

Nu kommer den så, den nye VMAX. Over 200 brutale heste er sikkert, ifølge marketingdirektøren for Yamaha England, Simon Belton. Hvor meget over vil han dog ikke ud med. Det rækker vist også på en maskine, der giver føreren fuld valuta af fartvinden.

Det pointeres dog straks, at VMAX ikke laves for at konkurrere mod de to motorvejsraketter fra Kawasaki og Suzuki, da disse er udlagt til højfart. Derimod garanterer de hurtigste accelerationstider nogensinde set på motorcykel. Som Simon Belton udtaler: 0-100 km/t hurtigere end et blink med øjnene.

Lanceringen forventes sidst på sommeren, og den kaldes derfor en 2009-model. Det bliver en skræmmende testkørsel, journalisterne skal igennem sidst på året. Ikke alle magter en kompakt sag, der ikke indeholder meget andet den 200 hk stærke motor og hjul.

HD Cross Bones


Uanset hvor Harley Deavidsons Cross Bones parkeres, vil den trække mænger af nysgerrige.

FLSTSB Softail cross bones er navnet på denne biograf imponator.

Motoren er af den mest moderne Harley type, på næsten 1.6 liters slagvolumen og med overliggende knastaksler. Gearkassen følger det moderne, og er her med 6 trin.

Harley har aldrig handlet om teknik, men om livsstil. Netop på livsstilsmaskiner er designet vigtigt, og dette vidunder fra Milwaukee fabrikken tryller med designdetaljer.

Den matsorte motor, den klassiske forgaffel og det fjederophængte enkeltsæde giver udstråling der trækker tæppet væk under de fleste. Også de fede hjul og den lille forlygte bidrager til det unikke design.

Harley købes ikke af dem der ønsker bedste vægtkraftforhold. De købes ej heller af dem der søger optimale køreegenskaber. De købes af dem der ønsker livsstil i rå mængder. Af dem der hellere vil køre langsomt, så pøblen kan nå at se vidunderet. Cross Bones ligner en vinder når disciplinen er at blive set.

400.000 kr. skal der investeres før Cross Bones kan bestiges. Denne pris gør så køberen til indehaver af et unikt produkt fra et af klodens mest kendte brands.