<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar/6851831156504760911?origin\x3dhttp://laekremotorcykler.blogspot.com', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
fredag

SOSbørnebyerne

Velgørenhed er nok ikke det mest hippe i disse dage, efter som alle i kongeriget render rundt og taler om krise,krise og krise. Men hvis man høre efter hvad de kloge hoveder siger, ja så skal vi alle sammen til at have lidt flere gryn i hånden til næste år! Derfor skulle der vel nok være råd til at støtte nogle forældreløse små børn og være med til at skabe tryghed.
Hop ind og se hvordan du går en forskel: Læs mere om Mouna og bliv fadder



Etiketter:

Årets motorcykel 2008 er Triumph


Triumph Street Triple kørte klart fra de andre ved kåringen af Årets Motorcykel 2008 foretaget af Danske Motorcykel Journalister.

Til gengæld var der hård kamp om de næste pladser, hvor en række af årets spændende motorcykelnyheder klumpede sig sammen. Alle gode motorcykler, men med stor forskellighed og med hver deres individuelle kvaliteter.

Triumph fik med 64 stemmer næsten dobbelt så mange stemmer som nummer to, BMW F 650 GS, der fik 38 stemmer. Kawasaki Ninja 250 kom på tredjepladsen med 35 stemmer, Aprilia NA 850 Mana fik 33 stemmer, og på femtepladsen kom Suzuki B-King, der fik 30 stemmer.

Hårdere konkurrence med nye modeller
Bredden i resultatet er ikke så overraskende i et år, hvor kampen om kunderne er spidset til, og hvor de forskellige typer af motorcykler er blevet udviklet og rendyrket.

Kun for cruiserne er der ikke sket så meget, men ellers rykker det med nye modeller blandt offroaderne, racerne, de nøgne gadecykler, de store touringcykler og de superstærke muskelcykler. Næsten hele raden rundt er der nye fristelser.

Forskelligheden var markant repræsenteret i de 22 deltagende motorcykler, selv om nogle importører selv valgte et par nyheder fra. Eksempelvis manglede BMW 800 GS og de to Hondaer, 700 Transalp og Fireblade.

Spændvidden i årets nyheder holdt helt ind blandt de fem finalister, hvor priserne svinger fra 50.000 kroner til 240.000 kroner.

Valg af finalister ikke overraskende
Selv havde jeg krydset Aprilias Mana af som vinder på grund af dens nytænkning og forsøg på at nå nye kundetyper. Men Triumphs triumf skal der ikke rokkes ved, den er velfortjent.

Den eneste af de fem finalister, der ikke stod på min blok, var Suzukis B-King.

Trods dens mange kvaliteter og overskud havde jeg som repræsentant for muskelmaskinerne hellere set den mere alsidige touring-maskine Kawasaki GTR 1400, der med sin enorme styrke kan æde motorveje dagen lang, uden at hverken den eller køreren får forstoppelse.
torsdag

Verdens længste motorcykel


Verdens hidtil angiveligt længste motorcykel blev bygget i 2005, i byen Tver i Rusland af Oleg Rogov, og stod færdig den 19. december 2005. Motorcyklen er 9,6 meter lang.
tirsdag

Dodge Tomahawk - Verdens hurtigste motorcykel

Dodge Tomahawk - Verdens hurtigste motorcykel


Der er delte meninger om hvor vidt Tomahawken er en motorcykel. Den kører på to par-hjul som ligner fire hjul, og ud over det er der ikke meget andet end formen tilfælles med en almindelig motorcykel. Den ligner mest af alt noget fra fremtiden.
Tomahawkens motor er en 8200ccm/8,3L Dodge Viper V10, som yder 500 HK. Den accelerer fra 0-100 km/t på 2,5 sek og når en tophastighed på lidt over 500 km/t. Dermed den hurtigste og dyreste serieproducerede motorcykel nogensinde. Den er kun lavet i 100 eksemplarer og kan købes uden moms og afgift for 1.850.000 DKK. Den har formentlig ikke en videre sund benzin økonomi.
I 2005 besluttede Dodge at sælge de første ti eksemplarer, gennem den amerikanske "luksus-specialist-gruppe" Neiman Marcus. Tomahawken er ikke lovlig til gadekørsel, men kan teorestisk set køres. Den blev officielt solgt som kørende skulptur med det formål at vise Viper motoren. Det var Dodge's intentioner med motorcyklen at den skulle fungere som kommunikationsværktøj, i den forstand at den skulle promovere brandet Dodge.